Do kogo są skierowane poniższe informacje?
- Poniższe informacje są skierowane do użytkownika biblioteki ze szczególnymi potrzebami, który spotkał w bibliotece barierę architektoniczną uniemożliwiającą lub utrudniającą poruszanie się po bibliotece lub barierę informacyjno-komunikacyjną uniemożliwiającą lub utrudniającą korzystanie z usług biblioteki.
 
W jakich sprawach można się kontaktować?
- W sprawach dotyczących barier uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie z usług biblioteki, w celu:
- Uzyskania dodatkowych informacji, w szczególności na temat zasad korzystania z usług biblioteki określonych w regulaminach itp.
 - Zgłoszenia informacji o braku dostępności
 - Złożenia wniosku o zapewnienie dostępności
 
 
- Zasady korzystania:
 - Usługi online:
 - Kanały informacyjne Biblioteki:
 
W jakiej formie uzyskam potrzebne informacje?
W razie potrzeby istnieje możliwość uzyskania informacji w druku powiększonym lub w alfabecie Braille’a albo w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.
Ewentualne zapotrzebowanie należy zgłosić do koordynatora ds. dostępności.
Z kim kontaktować się w sprawach dotyczących barier uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie z usług Biblioteki?
W razie potrzeby należy się kontaktować z koordynatorem ds. dostępności. Do zadań koordynatora dostępności w bibliotece określonych w UZD art. 14 ust. 2 należy:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do oferty biblioteki;
 - przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności w bibliotece;
 - monitoring wdrażania dostępności w bibliotece.
 
Koordynator ds. dostępności w Bibliotece:
Aneta Malec
- tel.: +48 693 020 407
 - e-mail: dostepnosc@chbpchelm.pl
 - Adres korespondencyjny: Chełmska Biblioteka Publiczna im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie, ul. Partyzantów 40, 22-100 Chełm
 
Jak nawiązać kontakt z Biblioteką w sprawach dotyczących barier uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie z usług biblioteki?
- Wysłać pismo w postaci elektronicznej na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej w ePUAP:
 
- Wysłać pismo na adres korespondencyjny:
 
Chełmska Biblioteka Publiczna im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie
ul. Partyzantów 40
22-100 Chełm
- Wysłać e-mail na adres:
 
sekretariat@chbpchelm.pl
- Kontakt telefoniczny osobisty lub za pośrednictwem osoby trzeciej, jeśli informacje nie muszą być prawnie chronione pod numerem telefonu:
 
- Podczas wizyty w Bibliotece w godzinach otwarcia (link), w trakcie której można skorzystać z pomocy bibliotekarza.
 
Gdzie znajdę informacje o dostępności w Bibliotece?
W Deklaracji dostępności (link).
Informacja o braku dostępności w Bibliotece
Każdy, nawet osoba bez szczególnych potrzeb, może złożyć informację o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej kontaktując się w jeden z wyżej wymienionych sposobów.
Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy np. rodzic, po wykazaniu interesu faktycznego. Wniosek musi zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy
 - Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną
 - Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
 - Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności jeżeli w danym przypadku występuje taka potrzeba
 
Sposoby złożenia wniosku:
- Na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej w ePUAP
 
ePUAP – KATALOG SPRAW https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/chbp
- Korespondencyjnie
 
Chełmska Biblioteka Publiczna im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie
ul. Partyzantów 40
22-100 Chełm
- Osobiście w sekretariacie Biblioteki w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-15.30, 1. piętro, pokój nr 108, ul. Partyzantów 40, 22-100 Chełm